Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin taloushallinnosta, kirjanpidosta ja tilitoimistostamme. Otathan yhteyttä, jos et löydä vastausta kysymykseesi, autamme mielellämme!

Autatteko yrityksen perustamisessa?
Kyllä. Suosittelemme konsultaatiota jo ennen yrityksen perustamista. Tällöin voimme käydä läpi mm. eri yhtiömuotojen eroa, mihin rekistereihin yrityksen tulee rekisteröityä, mikä valitaan tilikaudeksi jne. Voimme laatia asiakkaan puolesta perustamisilmoituksen paperisena tai voimme tehdä sen yhdessä sähköisesti täällä toimistollamme.

Miten yhteistyö alkaa?
Suosittelemme tapaamista, jossa käymme läpi toimintamallit esim. miten ja kuinka usein aineisto toimitetaan. Nämä asiat voidaan toki hoitaa myös puhelimitse tai sähköpostitse.

Miten toimin, kun haluan vaihtaa teidän tilitoimistonne asiakkaaksi?
Päästyämme sopimukseen asiakkuuden aloittamisesta meillä, tulee sinun irtisanoa voimassa oleva toimeksiantosopimus toisesta tilitoimistosta. Irtisanomisajan jälkeen toimitat meille ne pyytämämme aineistot, mitä tarvitsemme pystyäksemme jatkamaan kirjanpitoa. Tilitoimiston vaihtaminen onnistuu sujuvasti esimerkiksi samaan aikaan, kun tilikausi vaihtuu, jolloin pääsemme aloittamaan kirjanpitosi ns. puhtaalta pöydältä. Vaihto onnistuu totta kai muulloinkin.

Haluan hoitaa yhteydenpidon pelkästään sähköpostilla. Onnistuuko se?
Kyllä sekin onnistuu. Suosittelemme kuitenkin ainakin yhtä tapaamista sopimuksen yksityiskohtien läpikäymistä varten. Rahanpesun valvontarekisterin vuoksi meidän täytyy myös tunnistaa asiakkaamme, ja tätä varten tarvitsemme kopion passista tai henkilökortista.

Miten toimitan aineiston?
Aineiston voi toimittaa sähköisesti, paperisena postilaatikkoon tai postitse. Olet myös aina tervetullut tuomaan ne henkilökohtaisesti tänne toimistollemme.

Kuinka usein minun pitää toimittaa kirjanpitoaineisto?
Materiaalin toimittaminen riippuu siitä, onko yritys alv- rekisterissä ja miten usein alv ilmoitetaan.

Teettekö alv-ilmoituksen puolestani?
Kyllä. Alv-ilmoituksen tekeminen kuuluu palveluun.

Veloitatteko erikseen puheluista tai neuvojen kysymisestä?
Emme veloita lyhyistä puhelin- tai sähköpostineuvoista. Jos kyseessä on kuitenkin vaikeampi aikaa ja selvittelyä vaativa tapaus, veloitamme tuntihinnaston mukaan.

Hoidatteko myös palkanlaskennan?
Kyllä. Meiltä saa kaiken palkanlaskentaan liittyvän palvelun, myös tulorekisteri-ilmoitukset ja erillisilmoitukset.

Tarjoatteko veroneuvontaa?
Kyllä.

Mihin hinnoittelunne perustuu?
Meiltä saat taloushallinnon palvelut kohtuullisella hinnalla, joko kiinteällä kuukausiveloituksella tai tuntiperusteisesti. Hinnoitteluun vaikuttavat mm. tositteiden määrä ja lähetystapa.

Mitä jos haluan ulkoistaa vain osan taloushallinnosta?
Kirjanpidon, tilinpäätöksen ja veroilmoituksen lisäksi meiltä voi tarpeen mukaan valita palkanlaskennan, laskutuksen, laskujen maksatuksen, verokonsultoinnin ja -neuvonnan palvelut. Itsellesi tarpeelliset osa- alueet voit valita oman tarpeen mukaan.

Mitä ohjelmistoa käytätte?
Meillä on käytössä Visma Fivaldi ohjelma.

Kuinka nopeasti vastaatte, jos minulla on kysyttävää yritykseni kirjanpidosta?
Sähköposteihin pyrimme vastaamaan saman päivän aikana. Puheluihin vastaamme aina toimiston aukioloaikojen puitteissa klo 8–16 välillä. Sovittaessa palvelemme muunakin aikana.

Jäikö jokin askarruttamaan? Tutustu tarkemmin palveluihimme täällä tai ota yhteyttä ja kysy lisätietoja.

Scroll to Top